kozma réka társadalmi felelősségvállalás marketinga könyvkiadásban
Előadás

Marketing a könyvkiadásban – Társadalmi felelősségvállalás? (Ingyenes előadás)

A szakemberek szerint a vállalati társadalmi felelősségvállalás ma az egyik legkiemelkedőbb marketing lehetőség, de itthon hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy ez csak nemzetközi nagyvállalatok terepe. Valójában a kisebb vállalkozásoknak is érdemes átgondolni, hogy a működésük milyen társadalmi és környezeti hatással jár. A kialakított stratégia vásárlók felé kommunikálásával pedig a kiadók, kiadói szakemberek és szerzők nemcsak felhívhatják a figyelmet egy fontos ügyre, hanem építhetik a márkájukat és erősíthetik a vásárlói hűséget.

Itthon az az elképzelés az uralkodó, hogy jobb, ha a márkák nem is szólalnak meg környezetvédelmi vagy társadalmi ügyekben, mert bármiféle kiállás szükségszerűen veszteségekkel fog járni. Ezzel összhangban a kulturális szakemberek vagy éppen szerzők is félnek megszólalni olyan ügyekben, amelyekben nemcsak illetékesek lennének, hanem érdeklődésre tartana számot a véleményük.

Az olvasók közösségi média tevékenységéből az látszik, hogy a kulturális cégektől és akár a könyvkiadóktól is elvárnák, hogy felelősen működjenek, és maguk is kiálljanak a kultúrát és a hazai irodalmat érintő legfontosabb ügyekben.

Marketing és könyvkiadás

Az előadásban röviden átveszünk olyan alapfogalmakat, mint ESG és CSR (utóbbi a vállalati társadalmi felelősségvállalás mozaikszava), valamint, hogy ezeken belül milyen területek különíthetők el.

Majd kitérünk arra, hogy a könyvkiadásban milyen lehetőségek vannak CSR-kampányokra, és egy konkrét példa alapján megnézzük, hogyan lehet a könyvmarketinget sikeresen ötvözni egy társadalmi csoport melletti kiállással.

Végül végigvesszük, hogy milyen veszélyei lehetnek egy rosszul felépített kampánynak, és milyen szempontokat kell feltétlenül átgondolnia egy márkának, hogy egy ügyet hitelesen tudjon képviselni.

A program elsősorban a könyvszakmában dolgozó szakembereknek szól, de hasznos lehet a könyvpiac iránt érdeklődőknek, vagy olyan szerzőknek, akik kíváncsiak arra, hogy személyes márkaként hogyan tudnának hitelesen támogatni társadalmi ügyeket.

Az előadást Kozma Réka szerkesztő, esztéta, kreatív írás oktató tartja, aki egyben digitális kommunikáció menedzser is. (Mellette az ország legnagyobb szórakoztató irodalmi kreatív írás blog, az Így neveld a regényedet szerkesztője.)

Az előadás Zoomon keresztül zajlik, a végén kérdezési lehetőséggel. Utána három napig visszanézhető. A linket e-mailben küldjük ki.

Időpont: 2024. 03.18. hétfő 18-19.30.

Regisztráció: március 16-ig.

Ne maradj le, tarts lépést a világgal!


Érdekel más program is a társadalmi kérdésekhez kapcsolódva?

Élőben tartott, ingyenes írói műhely Kozma Rékával márc. 22-én. Bővebben…

Hogyan tudod íróként hitelesen megvalósítani mindezt? Online írói kurzus Kozma Réka műhelyvezetővel: katt ide!


Más programok íróknak, leendő szerkesztőknek: Eseménynaptár.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük